
La Sebring
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Re: La Sebring
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- maseramo
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Re: La Sebring
Une belle Sebring serie 2 :
"quando turbo spira ...", Dante Alighieri dans "La Divina Commedia"
- Froggie
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Re: La Sebring
C'est les masettes de l'époque 

- maseramo
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Re: La Sebring
Belle 2ième série :
"quando turbo spira ...", Dante Alighieri dans "La Divina Commedia"
- Gilles l’helvète
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Re: La Sebring
Une petite vidéo qui vient de sortir sur une Sebring qui prend l’air après une longue cure de jeunesse
[youtube]https://youtu.be/VbQocKFMr8E?si=ULnlBZIFNu8m15gC[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/VbQocKFMr8E?si=ULnlBZIFNu8m15gC[/youtube]
Ghibli (III) nov. 2017, S Q4 GranLusso (couleur champagne, intérieur sable)
http://maseratitude.com/public_html/vie ... =27&t=9090
Jaguar XJS coupé Celebration, 1996 (vert)
Toyota Picnic 2.0, 2000 (vert)
http://maseratitude.com/public_html/vie ... =27&t=9090
Jaguar XJS coupé Celebration, 1996 (vert)
Toyota Picnic 2.0, 2000 (vert)
- maseramo
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Re: La Sebring
Très belle Sebring bien restaurée. Grazie Gilles.
Je connaissais le total des Sebring produites de 1962 à 1968 (600 exemplaires) mais pas trop la ventilation série 1 / série 2 . A priori donc 269 et 331. À vérifier.
Je connaissais le total des Sebring produites de 1962 à 1968 (600 exemplaires) mais pas trop la ventilation série 1 / série 2 . A priori donc 269 et 331. À vérifier.
"quando turbo spira ...", Dante Alighieri dans "La Divina Commedia"
- maseramo
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Re: La Sebring
Un bel exemplaire série 2 :
"quando turbo spira ...", Dante Alighieri dans "La Divina Commedia"
- maseramo
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Re: La Sebring
Bel exemplaire série 2 rapporté par Classiche Masters :
"quando turbo spira ...", Dante Alighieri dans "La Divina Commedia"
- JM-GT
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Re: La Sebring
Merci à toi, comme toujours, de superbes articles et photos !
Quel charme ces années là, comme les 3500GT et bien d'autres, jusqu'aux premières Ghibli.
Les tableaux de bord avec leurs superbes compteurs, les volants magnifiques et les carrosseries d'une classe invraisemblable; sans parler de la sonorité et de l'efficacité avant-gardiste des moteurs pour l'époque.
Quel charme ces années là, comme les 3500GT et bien d'autres, jusqu'aux premières Ghibli.
Les tableaux de bord avec leurs superbes compteurs, les volants magnifiques et les carrosseries d'une classe invraisemblable; sans parler de la sonorité et de l'efficacité avant-gardiste des moteurs pour l'époque.


PS: Je n'ai pas les moyens de ne pas entretenir ma voiture.
- Marc91
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Re: La Sebring
Coucou,
C'est une auto sublime!!!!!
Je regardais à droite à gauche et suis tombé sur ces infos d'un vendeur hollandais. Je partage.
Model history
The Maserati 3500 GT, designed by Touring (1957-1964), was the first Maserati to achieve real economic success. By the early 1960s, however, the 3500 GT faced growing competition, particularly from Aston Martin’s DB4. To stay ahead, Maserati introduced the 3500 GTi S at the 1962 Geneva Motor Show. The ‘S’ stands for ‘Sebring,’ named after the famous racetrack where Juan Manuel Fangio and Jean Behra triumphed in the 1957 12 Hours of Sebring, driving a Maserati 450S.
The 3500 GTi S was a 2+2 coupé designed by Vignale and entered production in 1963. It featured minor aesthetic updates and was built on the shorter 2.5 meter chassis used for the 3500 GT Spyder. Initially, the car was sold under the 3500 GTi S name, with the Sebring title officially adopted in 1964 to honor Maserati’s double victory at the Sebring racetrack.
Lucas direct fuel injection was fitted as standard, as indicated by the ‘GTi S’ badge. Sportier than the original 3500 GT, the Sebring functioned as an occasional 2+2 seater, with a simple bench seat in the rear.
Between 1962 and 1966, the Sebring was powered by a 3.5-liter engine producing 235 hp. Disc brakes were standard, while an automatic transmission was available as an option. In 1965, Maserati introduced a 3.7-liter engine, increasing power to 245 hp. By 1968, customers could also opt for a 4.0-liter engine, which delivered 255 hp.
Two distinct series of the Maserati Sebring were produced: Series 1 and Series 2. Production estimates vary, but it is believed that between 1962 and 1969, a total of no more than 446 Sebring Coupés were built- 348 from Series I (Tipo AM101/Ses) and 98 from Series II (Tipo AM101/10s).
C'est une auto sublime!!!!!
Je regardais à droite à gauche et suis tombé sur ces infos d'un vendeur hollandais. Je partage.
Model history
The Maserati 3500 GT, designed by Touring (1957-1964), was the first Maserati to achieve real economic success. By the early 1960s, however, the 3500 GT faced growing competition, particularly from Aston Martin’s DB4. To stay ahead, Maserati introduced the 3500 GTi S at the 1962 Geneva Motor Show. The ‘S’ stands for ‘Sebring,’ named after the famous racetrack where Juan Manuel Fangio and Jean Behra triumphed in the 1957 12 Hours of Sebring, driving a Maserati 450S.
The 3500 GTi S was a 2+2 coupé designed by Vignale and entered production in 1963. It featured minor aesthetic updates and was built on the shorter 2.5 meter chassis used for the 3500 GT Spyder. Initially, the car was sold under the 3500 GTi S name, with the Sebring title officially adopted in 1964 to honor Maserati’s double victory at the Sebring racetrack.
Lucas direct fuel injection was fitted as standard, as indicated by the ‘GTi S’ badge. Sportier than the original 3500 GT, the Sebring functioned as an occasional 2+2 seater, with a simple bench seat in the rear.
Between 1962 and 1966, the Sebring was powered by a 3.5-liter engine producing 235 hp. Disc brakes were standard, while an automatic transmission was available as an option. In 1965, Maserati introduced a 3.7-liter engine, increasing power to 245 hp. By 1968, customers could also opt for a 4.0-liter engine, which delivered 255 hp.
Two distinct series of the Maserati Sebring were produced: Series 1 and Series 2. Production estimates vary, but it is believed that between 1962 and 1969, a total of no more than 446 Sebring Coupés were built- 348 from Series I (Tipo AM101/Ses) and 98 from Series II (Tipo AM101/10s).
3200 GT blue nettuno tabacco #3256
Let there be rock!!
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- maseramo
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Re: La Sebring
Merci pour le topo. Très rare en série 2 !
La grise du dessus est passée par la certification de Maserati Classiche à l’usine de Modena :
La grise du dessus est passée par la certification de Maserati Classiche à l’usine de Modena :
"quando turbo spira ...", Dante Alighieri dans "La Divina Commedia"
- maseramo
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Re: La Sebring
Encore une belle série 2 :
"quando turbo spira ...", Dante Alighieri dans "La Divina Commedia"