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Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : jeu. 7 mai 2015 10:01
par fab
Je crois me souvenir que l'étrier ar est le même que celui monté sur la Volvo 850 par ex. Il faut faire attention à l'épaisseur si l'on a le soufflet du piston qui n'est pas le bon et qui ne rentre pas à fond. A l'av il y a des petites differences de taille entre les plaquettes annoncées comme equivalentes, c'est l'étrier ATE qui est monté aussi sur les 2002tii

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : jeu. 7 mai 2015 13:06
par MASERALFA
Les plaquettes de freins arrière, sont des plaquettes de Giulia Berline 1300-1600 :
http://www.retrorosso.fr/xtc/105/115-Be ... 16050.html
;)
Fred

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : mar. 22 sept. 2015 13:25
par zacaoa
Bonjour,

Je ne trouve pas le tableau d'équivalence de pièces pour une 4200.
Pouvez-vous m'aider, svp?

Bonne journée
:Maze

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : sam. 12 déc. 2015 09:56
par bay

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : sam. 26 nov. 2016 20:33
par joeley
Bonjour à tous.

Il me semble bien que le capteur de pression d'huile pour une 3200 ou QTP EVO (V8 ou V6) n'est plus dispo.
Oil Pressure Sensor Maserati Part #183452

Image

990€ chez Modena.de au lieu de 109,06€ chez Eurospares si la pièce était dispo... :evil:
http://www.ebay.fr/itm/Oldruckschalter- ... 1c61f4e578

Par hasard, je suis tombé sur ceci :

Image

Autour de 100€. Pas facile à trouver.
Peut être ici :
http://www.garage-ligner.fr/catalogue/c ... 74606.html
A voir chez Fiat :?:
A part la couleur, 5 bar, 1 fil, ça c'est bon. Reste à voir pour le filetage et le connecteur. Au pire on peut adapter... :roll:

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : sam. 3 déc. 2016 12:09
par Dom3200
Salut Joeley
Bonne pioche on dirait ! Je ne me ferais pas de soucis pour le filetage, la piece etant exactement la meme aucune raison d avoir un fil tage different. Par contre il faudrait peut etre verifier que le capteur envoi bien les bonnes valeurs de pression en mv j imagine, de sorte que l odb ait les bonnes infos. En tout cas je suis de ton avis, cette piece existe forcement ailleurs et a un prix normal. Ca n est qu un vulgaire capteur...
Tiens nous aucourant !

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : sam. 3 déc. 2016 13:25
par joeley
Bonjour Dom3200.

Comme je n'ai pas (encore... :? ) de problème avec ce capteur, je cherche sans chercher... :oops:

Il faudrait en trouver un à la casse ou s'en faire prêter un pour faire un essai. Ce capteur est bien branché sur le boitier BRIDGE CAN qui gère le tableau de bord, mais l'info pression d'huile n'est pas multiplexée. C'est de l'analogique, donc du basique. Cette sonde de Fiat doit marcher. C'est vrai que c'est une sonde basique, une résistance variable, un seul fil, pas de contact..., mais... :?:

En Angleterre, il me semble qu'ils ont trouvé la solution. D'ailleurs, je ne sais pas si c'est d'habiter sur une ile qui fait ça, mais je trouve les forums mécaniques (pas seulement de Maserati) très ingénieux. Chez nous, c'est ; "je sais comment faire, mais je le dirais pas sauf si t'es un copain, ou que tu payes très cher..." :evil: D'un autre coté, à force de dire "j'ai trouvé ci, j'ai trouvé ça..." et qu'il n'y a pas ou peu de retour, la prochaine fois, c'est "dém.....brouille toi!..." :|
Je disais donc qu'en Angleterre, je crois avoir compris qu'ils ont trouvé un modèle équivalent, ou bien qu'ils branchent un adaptateur à la place pour mettre pratiquement n'importe quelle sonde. C'est ce que je pensais faire en cas de besoin, car la place est limitée. Déporter la sonde au bout d'un tuyau... ;)

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : dim. 4 déc. 2016 18:49
par joeley
Pour faire suite à cette histoire de capteur de pression d'huile de 3200 GT. Quelques infos sur le modèle d'origine.
305 Ohm à 0 Bar. Il faudrait pouvoir mesurer sur un Fiat 46474606 :?:

Image

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : sam. 24 déc. 2016 17:35
par joeley
Il semblerait que ce capteur de pression d'huile de Fiat ne convienne pas pour une 3200 GT. Tout est bon, sauf l'échelle de pression...
Le modèle d'origine est un 0 - 8 bar, alors que le Fiat est un 0 - 5 bar. Il va certainement donner de mauvaises indications... :(

Donc mauvaise pioche... :oops:

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : dim. 25 déc. 2016 13:15
par Gio
Bonjour

Vu la rareté des pièces en échange ..pour la 3200 .. il serait intéressant de faire un tableau de correspondance non ?
Après il faut avoir les connaissances techniques ..

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : mar. 14 mars 2017 17:35
par bay
" Kaiser " 3200 Gt #377493347: KAYSER VACUUM AMPLIFIER
-Valid from car with Kaiser valve-
Fits: Maserati 3200 GT, QTP. 3.2 V8 Evoluzione, QTP.2.8 V6 Evoluzione

Serait équivalent à Vacuum Suction Jet Pump VW Audi Jetta Golf Beetle A4 A6 A8 TT - 058 133 753 D
:?:

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : dim. 16 avr. 2017 18:54
par Toy90
Je ne vois plus le tableau du 1er post ...
Quelqu'un aurait une équivalence pour un capteur abs sur maserati 4200 ?

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : dim. 23 avr. 2017 19:08
par bay
Quelques informations à ce sujet :
http://m-erdmann.com/forum/printthread.php?tid=590

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : sam. 18 nov. 2017 01:46
par Konimino2
Sur le site,
http://www.granucci.net/maserati/compat ... iturbo.zip référence sur http://www.granucci.net/maserati/sezion ... _tecni.htm

j ai retrouvé cette liste de compatibilite, elle date un peu :

Biturbo Parts List 11-19-2011 Biturbozentium: Air Filter Mid to late 70s BMWs Mahle LX 252 Paid about $12 at my local German parts warehouse Air Filter Fram CA4415 Air Filter All biturbo ranges Purolator A 34762 advance auto $9.60 Air Filter - K & N 33-2576 From the K&N website for application - perfect fit Air Filter Strap Same as battery tie down strap Alcantara http://www.gulffabrics.com/alcantara.htm Alternator 84-85 Pontiac Bonneville 3.8L V6 #7294 (Lester #) From Pep Boys, Autozone (maybe others), 94 amps, lifetime warranty Alternator 83-89 possible later models also Delco 7294103 or 7294-3 Delco 7294103 or 7294-3 both work great on my Biturbos 84-89. Provides 79 amps and was purchased from Pepboys for $79. No custom modifications required. Alternator Delco 12SI see message 6888 for what & how Alternator bearing, front all marellli 65 amp BCA Part # 302SS ( rockauto.com 1979 fiat 124 spider) drive end, near pulley Alternator commutator end bearing all marelli 65 amp BCA Part # 201SS ('79 fiat 124 spider) Belt, AC 13380 (13mm width, 38" length) 13375, 15380,15375 should fit all pre-89 cars Belt, Power Steering to AC - Continental B467 FO-Z 9.5 X 700 La Maserati CTR 96265 (T.F.-6-4-2012) Belt, Alternator 13310 (13mm width, 31" length) 13320,15310,15320 should fit all cars Belt, Smog Pump 15450 (15mm width, 45" length) 15460 - too big, 15445 - too small, 15450 - just right Belt, timing all 18 valve Biturbo ~80~'89 Dayco Europe 94481 eurospares.co.uk, delivered west coast U.S. $50 Belt, Spyder timing, Dayco 194 S 220 Isoran Brake Hose 1975-77 Alfetta, 1978-79 Sport & Sprint Centric 150.02110 Perfect replacement front & rear for 4-bolt wheel Biturbos. $9 at Rockauto.com, and $11.50 at Int'l Auto Brake Light Switch 1967 VW Beetle Duralast RB401 This is the sensor that fits on the side of the Brake Master Cylinder, and control the rear brake lights. Available at Autozone. Brakes, Front Calipers (4-bolt) 80-81 BMW 528i Strongly recommend buying loaded calipers or matching hardware to avoid complications with mismatched hardware!! Brakes, Front Pads (kevlar) 92-95 Diablo (Biturbo listing also) EBC P/N: DP2753 For 4-bolt biturbos, it includes the sensor too (Sensor wires may be mounted 180* off and require removal to mount pad) Brakes, Front Pads (kevlar) 82-88 BMW 528 EBC P/N: DP2414 For 5-Bolt Biturbos Brakes, Front Rotors none Eurorotor MS-582, BRM-25254 is the vented 5 bolt ( $104, BRM-25092 is the fr rotor 4 bolt solid ( $42) can order brembo part # from coximport.com Brakes, Front pads (4-bolt) 80-81 BMW 528i Raybestos/ beck arnley PD163 advance auto $27 Brakes, Rear Pads '96 Volvo 850 Turbo Wagner PD31 none Brakes, Rear Pads (kevlar) 85-90 Countach EBC P/N: DP2104 For 4-bolt biturbos Brakes, Rear Rotors none Eurorotor MS-581, BRM-25091 is the rear rotor ($40) brembo ordered from Coximport.com, direct from brembo warehouse in dallas. CV boot (Driveshaft boot) Late (97>) VW T4 Transporter Inner CV Only T4 inner CV boot fits, but fits both cv's on Biturbo. Carb base gasket 36 DCNVH '84,'85 any 36, 40, 42 DCNF base gasket will work all DCN carbs have common bolt pattern 40 dcnf gasket $2 at vw beetle hot rod websites Coolant Temperature Sensor 1981 FIAT 124 SPIDER, L4 2.0 Liter FI WT5022 (Kragen or Parts America) Temperature set for 190deg Coolant Temperature Sensor (instrumentation not FI) 1986 Alfa GTV6 Standard Motor TS516, ACDelco E1890E 2-pins, one bigger than the other Coolant temperature Sensor (FI) Fiat , TMP0081, Alfa Romeo 145,146,155, citroen AR 60806379, 60813751; TMP0081 FAE - 33200 a lot cheaper and widely available. fiat part cheap. Diff Side Yoke Bearings none SKF 6207RSR all salisbury 12HU diffs Distributer pick up coil Fiat 124 spyder n/a excact replacement for oem unit Distributor Cap FACET #2.8203 Equiv to Maserati # 313220202 Distributor Cap for 2.0 and 2.5L cars. Distributor Rotor Early Biturbo '84~'86 Beck-Arnley 173-2312 $6.00 Distributor Rotor Arm Lancia Beta, Fiat 124, Fiat 131 75~82 Ritmo/Strada & Argenta FACET 3.8254RS, FIAT 9 937 767, Lucas Part No: DRB 811 Equiv to Maserati 313220203 For Biturbo Driveshaft support Volvo 740 760 780 940 960 85-98 1340501 maserati shaft bearing size varies 45 on a 50.8mm shaft (89 222E auto) or 40 (earlier manual) .Available off ebay for about $20, then get the bearing you need. Engine Rear Main Seal ??? National Oil Seal #231002 easy to get, cheap price, only single lip Engine Rear Main Seal 100X120X12 Any bearing shop should have this seal Front Brake Caliper Repair Kit Early Biturbo Google it for price Beck Arnley Caliper Repair Kit 071 3214 Front Cam seal Chicago Rawhide (CR) part # 13907 This is a nice double lip seal in the 35 x 50 x 7 size for the cams Front Wheel Bearings SKF BR6 Inner, BR2 Outer Switch BR2/BR6 Inner Outer Available from Checker / NAPA Front Wheel Inner Bearings SKF BR2 Available from Checker / NAPA Front Wheel Spindle Washers 76-87 GM "SPINDLE-TITE" # 05189 Only the washer is usable Front wheel inner bearings Fed Mogul bearing and race set LM67010ARD - LM67048 need 2 sets Edit Delete Front wheel inner seals Fed Mogul 472164 2 required Front whell Bearing outer Fed Mogul bearing and race set LM11949ARD & LM11910ARD need 2 sets Fuel Filter 1/2" inlet WIX 33299 Install between gas tank and fuel pump with 1/2" inlet and outlet. Fuel Filter After Fuel Pump - Secondary 1987 and later (Fuel Injected Models) NAPA 3310 Has 8mm inlet and outlet nipples. 5.5" L x 2" Dia. Fits original mounting brackets. Pics in Fotos Section. Edit Delete Fuel Pressure Regulator Diaphragm Turbo Lotus Esprit RA023 See message #27543 Fuel pump BMW/Porsche/Audi/etc n/a any EFI fuel pump with the same mounting (i.e. -external of fuel tank) and same size fittings works fine. Mine is from a 924 Porsche (bosch unit almost identical to oem) Gasket, Intake manifold 2.5 carb intake to head gasket 4 pounds each, six required from eurospares.co.uk Gear Synchronizers 70's BMW:s ZF S4 18/3 and ZF S5 18/3 any 70's BMW with the larger ZF gearbox. More info: budgetmaserati.com Ghibli II/ Biturbo / 430/2.24/4.24/425/420/si 422/2.28/quattrporte II All muffler Original Maserati are made by IMASAF (http://www.imasaf.it). french importer: AMG AUBERVILLIERS IHI turbos RHB51 : 2.5turbodiesel european jeeps and chryslers RHB52: mazda mx6/ford probe/ 323 gtx turbo/subaru ea82 1.8T RHB5: 87~88 tbird turbocoupe Ignition Module 80's GM KEM E200 The KEM brand E200 ignition module is a direct replacement for the stock ignition module on 85 Biturbo (possibly all carb Biturbos) Ignition Module 85 Biturbo (Maybe all carb'd Biturbos) GM Ignition Module (used on GM cars from 74-87) GM Part GR 2.383 / AC Delco D-1906 This is what was on my 85 when I bought it this summer. Intake Manifold Coolant Hoses 84 Biturbo Passenger side: Porsche 944.572.383.01 Driver side: Gates 18903 ('90 Olds Cutlass et al) Both are on my '84. See message #29104. Key Blanks Land Rover ilco LF17 X157 $2-4 each with a plain head, just search online. Key Blanks (small door key) 76-80 Alfetta SP6, x64, SF3 $4.50 from http://www.key-men.com Knock sensor pt # 160554838750 saab turbo Bosch 0 261 231 148 tech sheet here http://www.rhinopower.org/knock/docs/bosch_ks_ds.pdf Lifts, hood Mighty Lift! #E95212, AutoZone RB8795212 Direct replacement; uses slightly larger ball joints, which are included (but not necessary) Lifts, hood Sachs (USA) SG329004 Requires drilling of hood bracket and a 1 " long 5/16 bolt/washer/lock nut but it is the correct length. Reference for 97 Dodge requires no drilling but is too short. See msg #402. Staatsof 6/7/01. Lifts, trunk (boot) Mighty Lift 95010 (autozone) Tight fit, probably stronger than original; my trunk pops open when released. Lifts, trunk (boot) for 425/430 SACHS SG437008 I purchased them from "mrlousstuff" on eBay for $60, super fast shipping, great service. rockauto.com also has them listed for $30.00 each Oil Filter Biturbo 2.5 K&N HP-2005 Same size as Fram 2870A. Better flow, low pressure drop, superior filtering. Oil Filter 85 Biturbo 2.5 Mann Filter W 719/15 Was on my car when bought.Worked well Oil Filter 2.0L, 2.5L, 2.8L engines Fram PH3614 or Fram PH8316 Excellent Fit, smaller dia than OEM, short as OEM lenght to clear the larger, late model fans Oil Filter for 2.5L Biturbo most 80's VW 4cyls e.g.: '85 Golf 1.8L Fram PH2870A or TG2870A or WIX 51342 none, will work perfectly. Orig. Equip: UFI 23-171-00 Ted Oil Filter for 2.8L Biturbo Fram PH3512 or NAPA 1335 Not confirmed. The 1335 does NOT fit a 2.5L car. Ted PH3512 is a perfect fit on 2.8, no need to move sway bar Performance/Carb Jetting 84/85 Carb Cars See messages 395 and 1980 Power Steering Kit Volvo 240 inner & outer seals- trw /volvo kit. Power window motor 86 Porsche 928 The motor is the same, but the drive gear is different (from the Maserati forum) Propshaft Bearing anfd rubber volvo 740 large bearing model. confirmed, made in sweden,will add part no. Radiator hose ends for metal pipe U/I AutoZone #s S-069 & S-046 Longer ends, cut to fit Rear Brake Caliper Repair Kit 1991 BMW 318i, Saab 9000, Chrysler TC Centric 143.34000 The seals are the right size, but the dust boots are not a great fit. Rear End - Pinion Head Bearing '76-'80 Chevy Monza SKF: HM88649 (bearing) HM88610 (race) Early style diff (no posi) misprint in the input bearing listing, should be for a Monza, not a Nova Edit Delete Rear End - Pinion Input Bearing '76-'80 Chevy Nova SKF: M86649 (bearing) M86610 (race) early style rear end (no posi) Edit Delete Rear End - Side Yoke Bearings '85 GMC 1ton 2WD Pickup Inner Wheel Bearings SKF: BR35 (race&bearing pair) Early style diff (no posi) Rear End side seal CR 18962 early style diff Rear end Input seal CR 18888 early style diff Regulator, Voltage all marelli 65 amp ACDELCO Part # E698A STANDARD # VR134 AIRTEX Part # 1V1092 {#88925066} S shaped coolant hose 84 Porche 944 Porche #944 572 383 01 Will not fit, incorrect diameter and length Sensor, water temp. 83 Nissan Sentra Borg-Warner WT5000 DON'T overtighten! Little sucker snapped right in half... Shocks, Front BMW E12 Koni 86-2017 They work fine. The original gland nut needs to be reused, and will only screw about halfway in. Shocks, Front (pre 89) 80-81 BMW 528i Koni 86-2329 Volvo 260 units work, but need a shim Shocks, Rear BMW 528i, E12 chassis Bilstein BNE 2016 Any shock for E12s will fit, but Bilstein have a stepped support ring Shocks, rear BMW E12 Koni 82-2004 Perfect fit Starter Assembly Alfa Spider 16531 The part number applies to various Remanufactured brands:Quality-Built, Duralast, Delco Remy, et al Starter assembly Alfa Spider Direct match. I also had a Fiat Spider starter that did not fit. Starter assembly Fiat 124 spyder n/a solenoid is 45 degrees left instead of right but the fit is the same. Steering Rack, Manual Biturbo, 1985 TRW Italia 37502081 (original) This was the unit that came off my car. Ted Steering Rack, Manual Fiat X 1/9 1982-1987 ??? Unconfirmed. Pinion shaft looks wrong. Steering Rack, Power Fiat 131 ???mirafiori rack, pinion needs extending on non- p/steer TRW ??? Does fit,requires slight modification to mounting bracket Steering Tie Rods for 5 Lug Biturbos BMW E24 635CSi & E28 535i '85 to '88 BMW PN 32 21 1 135 666 These are complete RH & LH Tie Rod Assemblies. Fits my '89 Spyder but no sure of other fitment. Tensioner Spring Clamp Biturbo GM Door Spring Clamp Works great, needs some mods. $6 at Harbor Freight Tools Thermostat (s) Mazda Rotary pick-up and RX-7 MotoRad #233-160 160 Degree O.E. type Also lists180* and 192* 'stats; + high flow and FAIL SAFE 'stats Thermostatic fan switch 85 biturbo (should fit all cars) 1980 Porsche 924 Turbo & std. Beck Arnley # 201-1545 for 82 on 68 off and # 201-0809 82-78 Has full threads like the original and was very reasonable Tie Rod Ends BMW E28 (5 series)/E24 (6 Series) BMW PN 32 21 1 135 666 Reported by "N. G. Brooks Robinson": For '89 Spyder, thread 15157 Tie rod end (outer) VW Rabbit (Golf Mk1), Fiat 131 022-QR1557-6 M14x1.5 female threads. Only right hand threads available. BMW 5-series rod end has male threads so it doesn't fit the original tie rod. Timing belt tensior bearing 1983-1989 Biturbo (2.0, 2.5, and 2.8 engines) SKF 5205 A2RS1C3 Double Row Ball Bearing Kaman Industrial, San Marcos, CA (760)471-6222 $48.93 Vacuum 3-port switch 85 Mercury Lynx or almost any 80's Ford PVS19, ACDelco 212-604 Exact replacement Vacuum Pump Audi, Saab turbo, any audi# 811 907 325 Hella#5GE003572

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : ven. 5 janv. 2018 17:22
par Julien86
C'est esthétique seulement, mais j'ai remarqué que la grille d'aération supérieure du tableau de bord était assez abimée.

Est-ce qu'un qqn sait si c'est une pièce qu'on peut encore trouver ?

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : ven. 5 janv. 2018 17:53
par Gio
Julien86 a écrit :C'est esthétique seulement, mais j'ai remarqué que la grille d'aération supérieure du tableau de bord était assez abimée.

Est-ce qu'un qqn sait si c'est une pièce qu'on peut encore trouver ?
Tu peux trouver mais c’est assez cher et rare d’occasiOn.. sinon tu peux la faire repeindre ..

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : ven. 5 janv. 2018 18:20
par joeley
Et avant, enlever la colle... :roll:

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : ven. 5 janv. 2018 23:33
par Gio
joeley a écrit :Et avant, enlever la colle... :roll:
Ben oui avec de l’alcLOL et de l.huile de coude :D

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : ven. 5 janv. 2018 23:34
par Gio
De l’alcooL

Re: Tableaux d'équivalence de pièces

Publié : sam. 6 janv. 2018 15:13
par Julien86
Ah OK, il y avait aussi de la matière collante sur ce truc avant ?

Le mien n'en a plus, mais du coup il est d'aspect "rayé". Le repeindre est sûrement en en effet une bonne solution. Merci